Arrangera enduro sm ?
2014-11-15 i Allmänt
Prenumerera på nyheter
Du prenumererar nu på nyheter från SMK Vingåker.
Vi har skickat ett bekräftelsemail till .
Prenumerera via:
RSSMedlemsbrev till SMK Vingåkers MC medlemmar angående arrangerande av SM tävling.
Medlemsbrev till SMK Vingåkers MC
medlemmar angående arrangerande av SM tävling.
Niklas Bergström har kontakt
med SVEMOS SM samordnare Marcus Fränden, vi är tillfrågade om vi kan söka
enduro sm 2015.
Marcus Fränden
tillhandahåller och sköter tidtagning, radioutrustning mm.
Vi har etablerat kontakt med
Kumla enduroklubb som arrangerade sm 2014, dom kan hjälpa oss med tipps och
råd.
Vi behövar hyra/ låna en
utbildad tävlingsledare, vi hoppas på hjälp från Kumla, Eskilstuna, Finspång
eller annan grannklubb.
Vi har kontakt med Vingåkers
kommun, dom är positiva och stöttar oss, dom har även mark som vi troligtvis
kan använda.
Vi håller på med att kontakta
fler markägare för att ha mer och bättre mark att välja på.
Vi måste få tillstånd från
länsstyrelsen/ polisen när vi vet vilka marker vi har att välja på.
Förslag på olika depå
alternativ, Folkparken, Vingåkers IP, Vidåkersskolan och Trollåsen. Tomas
Eliasson kollar med Vingåkers IP.
Det ska vara 2-3 enduroprov,
1 crossprov ev 1 extremprov. Totalt 4 prov med transporter mellan. Banan körs 4
varv. 1 dag eller 2 dagar.
Ca 150 startande och klubben
får 700 kr för 1 dag eller 1050 kr för 2 dagar per startande förare. Förslag på
tidpunkt Augusti till Oktober, höstskörden och älgjakten styr lite när det
passar. Kolla även ev, krock med rally, folkrace, aktiviteter på Båsenberga
fritidsområde, golfbanan, övriga arrangemang i vingåker.
Vi behöver vara
uppskattningsvis ca 50 funktionärer som jobbar på tävlingsdagen vissa som
jobbar veckorna innan samt efter tävlingen och några som har ledande uppgifter
som behöver börja redan i dag.
Här är en lista (kopierat
från Kumla ET) på ledande funktionärer som behövs redan nu för att vi ska kunna
känna oss trygga med att vi har en hållbar organisation.
1st Tävlingsledare
(lånas in från annan klubb)
1st Bitr
Tävlingsledare
1st Tävlings
sekreterare, samt anmälan
1st Säkerhetschef,
samt Funktionärssamordnare
1st Miljöansvarig,
samt Depå
1st Besiktningschef
4stSjukvårdare (hyr in utbildade akutsjuksköterskor)
1stSpeaker,
samt prisutdelare (Hyr tävlingsdagen)
1st Presschef
1st Depåchef
4st Ban
och sträckchef
Det är
mycket jobb och ansvar man måste ta för att klara av en sådan här tävling men
jag tror att vi kommer att ha roligt under tiden som vi jobbar, vi är ju tuffa
motorsport killar och tjejer så det klarar vi. Jag tror även det är mycket
lärorikt att driva ett sådant här projekt så man får erfarenheter man kan dra
nytta av i sitt civila arbetsliv bland annat.
Vi har
diskuterat hur man ska få oss medlemmar att ställa upp ideellt på detta, om man
ska tvinga, locka eller hota på något sätt, men det är väll bara så att ska vi
kunna ha en klubb och en bana att åka till så är det bara att ställa upp för
sin egen och klubbkompisarnas skull, annars så kan man börja med någon enklare
sport som man klarar av. SKICKA ETT MEDDELANDE TILL MIG OMGÅENDE OM DU VILL
STÄLLA UPP SOM LEDANDE FUNKTIONÄR ELLER VANLIG FUNKTIONÄR.